Волонтери Музею Михайла Мармера прийняли участь у проекті «Самбатіон»


Страница входа Новости музея Волонтери Музею Михайла Мармера прийняли участь у проекті «Самбатіон»

Волонтери Музею Михайла Мармера прийняли участь у проекті «Самбатіон»

Маріанна Шпак

З 22 по 26 квітня на Орловщині (Новомосковський район) для старшокласників з усіх регіонів України відбулася чергова сесія Школи з юдаїки «Самбатіон» – «Експедиція до витоків-2». Ця подія сталася за ініціативи Співтовариства творчої юдаїки. Цікаво, що для участі в неї було запрошено учнів криворізьких шкіл: Андрієнко А., Задорожню Т., Піддубного К., Фірман А., Фірман К., – волонтерів Музею культури єврейського народу та історії Голокосту «Музей Михайла Мармера», а також М. Шпак – наукового співробітника музею.


Культурно-освітній захід, що передбачав розгляд низки дослідницьких аспектів з краєзнавства, був організований в туристичному комплексі «Маяк» (Новомосковськ), розташованому в сосновому лісі на березі річки.


Метою зустрічі стало навчання й консультування юнацтва у питаннях дослідження та вивчення локальної єврейської історії їх малої Батьківщини провідними столичними і закордонними спеціалістами, які протягом 5-ти днів проводили для учасників навчальні курси. Особливістю освітнього процесу став вільний вибір лекцій кожним учасником. Таким чином, діти мали можливість відвідувати заняття, які відповідали їх цікавості й вподобанням. Для вибору курсів організатори запропонували теми: «Містечко в мистецтві», «Містечковий розмовник: їдиш, іврит, польська», «Міста й містечка України: історія й географія», «Єврейські надгробки», «Голоси містечок: усна історія й антропологія міста», «Єврейська генеалогія: дивися в корінь!», «Філософи єврейського містечка», «Життя штетлів: духовне та матеріальне», «Єврейська традиція й звичаї».


Щодня учасники Школи із задоволенням ходили на пари й дискутували з викладачами. Крім того, протягом всього заходу кожен учасник міг проявити себе як науковець, адже кінцевим результатом старань повинні були стати наробки індивідуальних дослідницьких краєзнавчих проектів.


Аби допомогти учням зорієнтуватися у їх виборі, організаторами Школи було передбачено щоденний двогодинний краєзнавчий практикум, де школярі могли поспілкуватися з фахівцями з тем, які вони планували досліджувати та отримати професійні знання й навички у процесі власного майбутнього пошуку.


 

 

Волонетри Музею Михайла Мармера, що цікавляться єврейською історією Криворіжжя, також визначилися з темами проектів, які вони хочуть презентувати наступного року: «Єврейські будинки Кривого Рогу в пам’яті місцевих жителів», «Колгоспні споруди Сталіндорфського єврейського національного району у спогадах місцевих мешканців», «Єврейське виховання та освіта очима сусідів у Сталіндорфському єврейському національному районі», «Інгулець: життя євреїв-землеробів у мемуарах», «Історія меморіалізації пам’яті жертв Голокосту в колишньому Сталіндорфському єврейському національному районі», «Єврейські землеробські колонії на Криворіжжі в пам’яті нащадків-колоністів».


 

Крім серйозного ґрунтовного навчання, учасники Школи мали ряд розважальних програм, які сповнювали всіх емоціями й позитивом. Так, ранок починався із зарядки (Бокер тов) під енергійну музику, а закінчувався майстернями «Ремесла єврейської ярмарки», де діти відкривали свої здібності. Завдяки столичним художниками, режисерам й музикантам, кожен проявив власне «Я» у воркшопах «Paper cute (Красивий папір)», «Піснях містечка» чи «Театрі єврейських вулиць або Виставі з нічого» ».


Завершенням сесії Школи «Експедиція до витоків-2» стали презентації новостворених учасниками дослідницьких проектів, звітні відео та фото роботи їх творчості в майстернях, а також обговорення спільних планів на майбутнє.


 

Так, співробітники Музею культури єврейського народу та історії Голокосту «Музей Михайла Мармера» разом з іноземними й українськими фахівцями долучаться до процесу розробки й оформлення нового Конкурсу з краєзнавства єврейської історії. Крім того, волонтери музею планують продемонструвати свої закінчені наукові проекти на наступній сесії та зробити внесок у розвиток історичного дослідження рідного краю з єврейської історії.


2018.05.01